Don't think, just do it!

Här kommer ni får läsa om oss, två träningstokiga tjejer som ska genomföra vårat första swimrun. Den 6 juli står vi på startlinjen till Vansbro SwimRun, följ vår resa!

Anna

Kategori: Allmänt

Hello alla läsare❤️

Det är Anna som skriver(bild tagen innan ett av Josses HIITpass). Jag tänkte berätta lite vem jag är 😃


Jag bor tillsammans med min man och son i Värnamo. Jag har arbetat med en hel del(fabrik, el-giganten, Ica). Senast som lärare i idrott och hälsa. Innan detta studerade jag till hälsovägledare(stresshantering, kost, träning, motiverande samtal osv). Jag jobbar även med att instruera/inspirera i spinning, tabata och herrgympa. 

Ett av mina största intressen är att röra på mig. I tidig ålder började jag spela fotboll och senare även innebandy. Det fanns en tid då jag även gick på gym och pass. Träningen kom sedan av sig ett tag, men för några år sedan fick träning/rörelse en helt annan betydelse för mig. Jag började att cykla(spinning) och springa 😃 På den vägen är det, och mitt första löplopp blev tjejmilen. Det var en upplevelse i sig 😂 Folk gick i träskor framför och jag kom knappt förbi 😁 Vidare har det blivit en hel del utmaningar. Jag och Jennie deltog i ett triathlon(simma/cykla/springa), så kul! Jag skulle vilja köra ett lopp till. Kanske en stafett vore något? Då kör man med tre personer och då väljer man ut en person för varje gren. Nedan ser ni bilder ifrån loppet, detaljer kring detta kommer kanske i ett annat inlägg!

Jag ville utmana mig med ett längre lopp så jag anmälde mig till Göteborgs halvmarathon. Jag var inte direkt tränad för distansen 21,1 km så jag fick stanna vid varje värskekontroll, vilket blev fyra kontroller. Där träffade jag Pia för första gången. Vilken tjej! Hon tog med Basse och åkte runt och hejade på mig. Jag ville ge upp flera gånger, men plötsligt så stod det där och gav mig kraft. Vid ett ställe satt de och fikade. Jag hade mer än gärna satt mig där, men hade ca 11-12 km kvar 🙃 Nedan har ni en glad Anna före och efter loppet!

Sedan dess har jag fyllt på medaljskörden via mina utmaningar som Tough Viking(som jag för övrigt genomförde med just Pia), Fight cancer and run(med Pia och Josse), Midnattsloppet(med Josse) och Göteborgsvarvet med Josse. 

Det kommer bli fler utmaningar framöver! Undrar ni något så fråga gärna ❤️




KOMMENTARER:

  • Pia säger:
    2015-12-08 | 22:06:20

    Vilka fina ord Anna. ❤️ kom ihåg att du själv är en helt fantastisk människa, vad hade jag gjort utan dig många ggr. 💞😘

    Svar: Blev så glad att jag fick tårar, tack Pia❤️ Detsamma gäller dig vännen❤️😘❤️
    dontthinkjustdoit.blogg.se

Kommentera inlägget här: